Vtipně zavedené mýtné, podporující individuální dopravu
Ne vládě, ale předchozí vládě se ještě něco opravdu povedlo. Logika říká, že pokud mají lidé co nejvíce využívat hromafnou přepravu z města do města, tak by tato měla být co nejlevnější, s co největším množstvím spojů ne? Tak jak k tomu proboha sedí vybírání mýtného i za autobusy? Vždyť hromadní dopravci prostě budou muset podražit o to co z nich stát vyždímá. A že to není málo, při řekněme třiceti lidech v autobusu si každý připlatí okolo 0.3535 za kilometr, to nezní tak hrozně, ale na 50 km to již je okolo 7 korun za jednu jízdu. 14 kč deně, 20 pracovních dní v měsíci.. Kde má chudák dojíždějící pracující ty tři stovky měsíčně brát? A ono to bude mnohem víc, o tom jak moc se tato nová platba připočítá k ceně jakéhokoliv zboží zatím není jisté, ale to že se nějak projeví je jisté, žádný dopravce nemůže dotovat ceny. A tak z dotyčného chudáka pracanta vyždímá státní kasa možná tisícovku měsíčně. Krása, ale za jak dlouho si dotyčný spočítá, že když koupí starou smrdící škodovku (nebo trabanta) a bude do práce jezdit s fandou odnaproti, tak zaplatí míň jak za autobus? Opravdu ekologický počin.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home